Algemene voorwaarden 

Procesverbetering.be is een project van BSAM

Maatschappelijke zetel: Arendsveld 22 A, 9300 Aalst

Ondernemingsnummer: 0765.695.036

E-mailadres: info@procesverbetering.be

 

Artikel 1. Overeenkomst 

Enkel de door de partijen ondertekende overeenkomst verbindt BSAM (de dienstverlener) en zijn opdrachtgever. Alle overeenkomsten, prijsoffertes en adviezen zijn vrijblijvend en binden BSAM niet. Een overeenkomst kan bestaan uit een getekende offerte door de klant of uit een op maat gemaakt contract voor een welbepaalde opdracht.

 

Artikel 2. Verbreking van de overeenkomst door de klant 

De opdrachtgever kan de ondertekende overeenkomst niet annuleren, behoudens in de gevallen vermeld in de overeenkomst of mits instemming met de annulering van BSAM bij aangetekend schrijven. In geval van verbreking is de opdrachtgever altijd de totale waarde van de overeenkomst verschuldigd aan BSAM.

Bij aankoop van digitale producten / cursusmateriaal / andere informatieproducten is het niet mogelijk om te retourneren. Dit omdat de klant onmiddellijk toegang heeft en van het product kan gebruikmaken.

 

Artikel 3. Omschrijving van de dienstverlening en de prijs 

De dienstverlening en de prijs worden omschreven in de offerte, in bijlage aan de overeenkomst of in de overeenkomst zelf. De prijs is exclusief; reiskosten, verblijfskosten, onkosten ter plaatse, 21% btw., tenzij anders vermeld.

 

Artikel 4. Leveringstermijnen 

De termijnen voor de uitvoering van de overeenkomst worden enkel bij wijze van inlichting verstrekt en zijn derhalve niet bindend, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.

 

Artikel 5. Eigendomsoverdracht en verantwoordelijkheden 

De dienstverlening/beeldmateriaal blijft eigendom van BSAM tot volledige betaling van de hoofdsom, kosten, interesten en forfaitaire vergoeding door de opdrachtgever.

De adviezen en tips die BSAM verstrekt aan de opdrachtgever via adviezen, coaching, consultatie, training, literatuur, workshops, of na een andere dienstverlening, zijn strikt adviserend, coachend en richtinggevend. De opdrachtgever behoudt het volle risico voor de uitvoering van deze adviezen. BSAM aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor schade die uit de uitvoering van zijn advies voortvloeit.

 

Artikel 6. Auteursrecht 

Zonder de schriftelijke toestemming van BSAM is het niet toegestaan de verstrekte foto’s/documentatie/informatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of ter beschikking te stellen aan derden en mag dit uitsluitend ten eigen behoeve van opdrachtgever gebruikt worden.

 

Artikel 7. Facturatie 

De facturen van BSAM zijn betaalbaar aan haar adres, behoudens andersluidende afspraak tussen partijen. Wissels of kwitanties brengen noch schuldvordering, noch afwijking van deze regel. De prijs is betaalbaar op de vervaldag van de factuur, behoudens andere vermelding op de factuur. Een disconto voor onmiddellijke betaling wordt enkel verrekend indien dit uitdrukkelijk vooraf is overeengekomen tussen de partijen.

Bij niet-betaling op vervaldag van de factuur wordt een verwijlintrest van 2% per maand aangerekend, vanaf de vervaldatum, zonder dat een ingebrekestelling noodzakelijk is. De interest voor een begonnen maand wordt aangerekend voor een volle maand. Bovendien zal het bedrag van elke factuur, die niet op de vervaldag betaald is, verhoogd worden met 15 procent, met een minimumwaarde van 75 euro. Deze vergoeding dient tot dekking van de bijkomende administratiekosten die deze wanbetaling teweeg brengt en wordt door de opdrachtgever vrijwillig en onherroepelijk aanvaard.

Vanaf de factuurdatum beschikt de opdrachtgever over 7 dagen om bij aangetekend schrijven alle opmerkingen of klachten te richten aan het adres van BSAM. Laattijdige opmerkingen of klachten zijn niet geldig, tenzij BSAM schriftelijk aanvaard deze te behandelen.

 

Artikel 8. Geschillenregeling 

Al onze overeenkomsten worden geacht te zijn afgesloten te Aalst en zijn onderworpen aan het Belgisch Recht. De rechtbanken van Oost-Vlaanderen, meer specifiek Dendermonde zijn exclusief bevoegd om kennis te nemen van alle geschillen tussen BSAM en de opdrachtgever.